2017年1月6日金曜日

Documentary - The End of the Beginning / Air, Tokyo


A great documentary video was taken from Redbull.jp. It shows us legendary Tokyo's well known club "Air"'s last night Party.

One of the magnificent scene for me is Techno god Derrick May who was a final guest DJ at Air played his own techno anthem ”Strings of Life”.



Unfortunately I was not there at the day, but I can see that May made a brilliant moment when he played it and look Tokyo's crowd are happy.

Derrick May is coming back Japan from Jan 6th and touring some Japanese city by the way.

(JP)今週末からDerrick Mayが日本をツアーすることを寄稿しているblock.fmの記事で紹介しましたが、恥ずかしながら今まで知らなかったこのドキュメンタリーをみて、最後に”Strings of Life”で締めたDerrick Mayにしびれました。

思い返すと、実は私が初めて東京でDJをしたのもAirで、ロンドンを拠点としていた頃も、何カ所か日本をツアーさせてもらった時に、Airでも再びDJをさせてもらったなぁと。

ちなみに”Strings of Life”といえば、Soul Central - Strings Of Life (Danny Krivit Extended Edit)のヴァイナルをよく聴いてたし、好きでした。


あと、ロンドンにいたころ、初めて行ったfabricでのHyperdub nightで、多分Traxman(だったはず)が、イベントの最後にオリジナルのこのテクノアンセムを、「俺は高校生の頃、これを聴いて衝撃を受けたんだ!」とマイクを通して語りながらかけていたことを思い出しました。懐かしい。

ちなみにDerrick Mayの2017年来日ツアーは、1/6から全国6ヶ所で行われます。お近くの方は是非遊びに行ってみては?

★☆★☆ Derrick May - HI TEK SOUL JAPAN TOUR 2017 - ☆★☆★
1/6(金) 札幌 PRECIOUS HALL
1/7(土) 東京 CONTACT
1/8(日) 熊本 NAVARO
1/9(月) 福岡 KEITH FLACK
1/13(金) 大阪 CIRCUS
1/14(土) 名古屋 JB’S

【オススメ】